::: saya sayang mereka:::

besday

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 31, 2010

:: saya bermimpi mengenai gigi palsu saya patah ::


Haha.. mesti korang pelik kann dengar sal gigi palsu saya nie.. seyes x tipu oohh. Saya betol betol mimpi laa gigi palsu saya patah. Tapi patah setengah jek. Perkara  yang sangat saya takot ialah gigi palsu saya nie patah.

Okay okay japp. Sebelum saya story sal gigi palsu saya nie, saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepeda kawan-kawan, family dan semua yang ucap happy besday kat saya pada 29hb aritu. Terharu sangat sangatt. Hehe. So, genaplahh umo saya 19 tahon!!yabedabudu! suke tau saya da capai umo yang sepatotnya..haha. start dari haritu, korang semua da xbleh laa buli buli saya lagi. And da xbleh panggil saya adik. 2 hari lepas besday saya da masok tahun baru. Umo pon baru. Alahai, xmerasa mane laa umo 19 nie..haha. tapi tape. Saya suke begini.

Da da..pasal besday tutup! Main topic is about my gigi palsu yang patah. Mesti ramai yang tatau kan saya pakai gigi palsu nie. Okay, saya pakai gigi palsu nie sejak kecik lagik. Xsilap mase saya darjah 3 lagi. Lama bukan. Saya menjaga gigi palsu saya ni dengan baik tauu. Alkisahnya camni. Mase saya darjah 3 dulu < SK Taman Bukit Maluri, Kepong >  ade laa pertandingan melukis. Saya nie bab-bab melukis memang white flag teross laa. Jadi saya  suruh mama saya yang juga cikgu sekolah tue untok melukis untuk saya. Lukis simple simple jek. Hehe. Then time perhimpunan tuh mama pon panggil laa saya untok amik lukisan tuh dekat tangga. Oleh kerana excited sangat sangatt, saya berlari-lari.< kalah pelari 100 meter >. Tetibe jek saya terjatoh. Ooh tue sebab saya terlangar kaki kawan baik saya. Aduuhh memang sakit + malu + bedarah + semua perasaan ade..haha. tapi tapi.dorang semua takde laa ketawakan saya. Mereka menolong saya. Mama pon terus pegi kat saya. Then saya kate takde pape..baik laa nnti. Time intai muke kat toilet tetibe jekk..makkkk!! gigi depan tinggal separuh jek. Malu malu malu. Da xleh senyum menawan. Da xleh nak bepidato. Da xleh nak lawan gigi putih. Balik sekolah terus ajak baba pegi kinik gigi. Oleh kerana rumah saya di Bandar Sri Damansara, jadi baba pon bawa saya ke kinik jinjang. Takoot wok time tuh. Tapi wat2 berani je laa. Di situ laa terbentuknya gigi palsu saya. Setengah je okay gigi palsu saya tue..haha. then saya teruskan hidup seperti biase. 3 minggu pastu, gigi palsu saya kembali patah. Ala, xingat kenapa leh patah.hehe. then lagi sekali pegi tampal gigi palsu nie. Kasi taruk gam banyak-banyak. Gune gam jek sebab time tuh xde laa teknologi maju cam sekarang nie. Alhamdulillah gigi kedua nie kekal sampai sekarang. Best best. Walaupon sesetengah orang tengok pelik kat gigi saya nie, tapi saya x kisah. Hee..itulah kisah gigi palsu saya. 

Tujuan crite nie ialah aritu saya bermimpi gigi palsu saya nie kembali patah. Kalau gigi betul patah maksudnya ade org nak meninggal. Kalau gigi palsu patah samakah maksudnye? Hehe. J

No comments:

Post a Comment