::: saya sayang mereka:::

besday

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 27, 2010

i lOve mY liFe !

hai hai hai..apa khabar kah anda semua..so untok entry kali nie sy akan cerita mengenai my life.ape yang saya suka dengan hidup saya, prinsip hidup saya, kesukaan saya, and semua laa..untuk pengetahuan korang, semua ayat-ayat yang saya post kat facebook saya < najmi aainaa jamudin > tuh akan saya huraikan kat belog saya ini..sebentar tadi saya ada meletak ayat ini :

who are you to judge the life i live..i know i am not perfect and i don't try to be. but before you start pointing fingers , make sure your own hands are clean

hmm apekah yang saya maksudkan sebenarnya ?? oohh dalam bahasa melayu nya menurut google translate berbunyi begini : sapa awak untuk menilai hidup saya.saya tahu saya tidak sempurna dan saya tak nak cube pun untuk itu.tapi sebelum awak menunding  jari pastikan tangan awak bersih “..fuhh begitu laa bunyinye. Ini bukan bermaksud saya tanak jadi sempurna tetapi percayalah pada masa sekarang tiada seorang manusia pun yang sempurna.. betooll wok..x tipu tau.  Saya tau sape saya dalam hidup saya. Orang lain memang boleh menunding jari dan berkata macam-macam, hakikatnya hanya diri kita sahaja yang faham diri kita. Sebelum kite nak mengata orang kite kene lihat dahulu diri kite. Sempurna kah kita untuk mengkritik orang ? oohh sungguh tidak adil begitu. Tidak semestinya apabila seseorang itu buat perkara jahat die seorang yang jahat , dan tidak semestinya apabila seseorang itu buat baik die sememangnya baik. Saya ada terbaca ayat kawan saya, die kate camni  “ when you are right  nobody remember, but when you are wrong nobody forget”..   patut kah istilah ini wujud?  Kita takde hak nak menilai orang selagi kite tidak mampu untuk menilai diri kita. Kita boleh berpura-pura tetapi selama mana kita mampu untuk hidup dengan penuh kepura-puraan an. Okay habis sudahh bab nasihat..hehe

sekarang cite pasal diri saya..weehee. okay saya paling benci haiwan. Saya tatau kenapa tetapi saya memang takoott sama mereka. Paling scared skali ngan LIPAS . saya boleh menangis bile orang tipu cakap ade lipas di atas baju saya, saya menjerit bile tengok lipas dan saya akan memanggil semua orang bile ternampak itu haiwan. Haha. Saya tatau mcm mane nak hilangkan fobia nie.. tapi tape tape. Saya tau lambat laun saya boleh atasi jugakk..asalkan saya x jumpe mereka, hidup saya aman !! haha

  people never stopped talked, just accepted the word and moving forward “.. haa inilah prinsip hidup saya yang sebenar. Ada banyak tapi nie laa yang selalu saya pegang sampai hari ini. Alhamdulillah saya Berjaya. Saya menjadi diri saya. Saya tau sape saya ini. Ini adalah kenyataan okay. Mmg manusia akan selalu berkata-kata, tetapi adakah kita perlu untuk memandang kata-kata negative itu ? oohh tidak sekali-kali kan. So, it is teruskan hidupmu!

Bersyukur kerana pada saat ini saya Berjaya memiliki hampir semua yang saya inginkan. Alhamdulillah ...saya mempunyai keluarga besar yang hidup bahagia, saya mempunyai kawan-kawan yang sentiasa disisi. Inilah hidup. Bila kita didatangi dengan ujian yang maha hebat bersabar kerana  akan ada ganjaran untok itu.

Sekian dari saya entry kali ini :D selamat maju jaya and lebiu all <3

No comments:

Post a Comment